Global Kids

  • Home
  • 2022 Nafsi Kenya
    • Hvem kommer
    • Nafsi forestilling
    • Nafsi workshops
    • Program 2022
    • Kenya i undervisningen
    • Nyhedsbreve Nafsi 2022
  • Undervisning
    • Nafsis Skole- og Uddannelsesfond
    • Global Kids og verdensmålene
    • Interkulturelle kompetencer
  • Arkiv
    • 2019 Sosolya Uganda
      • Sosolya rapport 2019
      • Om Sosolya
      • Sosolyas orkester
      • Workshops og forestillinger
      • Hvem kommer
      • Bliv værtsfamilie
      • Undervisning om Uganda
    • 2019 Nafsi Kenya
      • Nafsi rapport 2019
      • Om Nafsi
      • Program i Danmark
      • Workshops og forestillinger
      • Undervisning i klimaforandringer
      • Kultur i undervisningen
      • Bliv værtsfamilie
      • Hvem kommer
      • Plakat og folder Nafsi Africa 2019
      • Film: Nafsi Youngsters 2019
    • 2017 STOP India
      • Om STOP India
      • “My revolution is dancing”
      • Hvem kommer
      • Workshops og forestilling
      • Program i Danmark
      • Fotos STOP India
      • Pressemeddelelse STOP India
      • STOP India i undervisningen
      • Rapport 2017
    • 2016 Nafsi Africa
      • 5 film fra Nafsi-turné 2016
      • Forestillingen TAKATAKA
      • Fra lærer til lærer
      • Nyhedsbreve
      • Folder & plakat
      • Mål 12 – ansvarligt forbrug og produktion
      • Pressemeddelelser Nafsi 2016
      • Rapport 2016
      • Global Stay Tours
      • Skolefond 2015
      • Værtsfamilier
      • Nyhedsbreve
    • 2015 Teatro Trono
      • Stykket “Arriba El Alto”
      • Film: Vi bryder grænser ned
      • Nyt / presse
    • 2014 Nafsi
      • 7 film om de unges hverdag
      • Program 2014
      • Hvem kommer
      • Forestillinger og workshops
      • Nafsi 2014 – rapport fra besøg
    • 2013 COMPA Trono
    • 2013 Nablus Circus School
    • 2012 Phare Ponleu Selpak
    • 2010 Baobab
      • Min dag med Baobab-folket
      • Mine venner fra Ghana
    • 2008 M.U.K.A
    • 2005 Mobile Mini Circus
  • Om Global Kids
    • Om Global Kids
    • CulPeer4Change
    • Donerer og partnere
  • Videoer
    • Verdensvæggen i Kalundborg
    • Are you ready? 2019
    • Nafsi Youngsters 2019
    • Nafsis Skole- og Uddannelsesfond 2017
    • Art in the street 2017
    • Stop India på højskole i Sønderborg 2017
    • 5 film fra Nafsi-turné 2016
    • Film om deltagerne 2016
    • Vi bryder grænser ned 2015
    • 7 film om de unges hverdag – Nafsi Kenya 2014
    • Et skub til hele skolen 2014
    • Nafsi Africa Acrobats show 2013
    • CIRCOmpa på besøg i Vestsjælland 2005
  • Nyt/presse
    • Presse/nyhedsbreve
    • Nafsi pressefotos
    • Sosolya fra Uganda på turne i Danmark
    • NY TURNE med Nafsi Youngsters i 2019
    • Udstilling – afrikanske mega-byer
  • Dansk
  • English

Undervisning

Nafsi og klimaforandringerne 2019

Global Kids har udarbejdet undervisningsmaterialer til eleverne og vejledning til lærerne i f.m. besøg af Nafsi Youngsters 2019.

For den praktiske planlægning af besøget se forslag til Global Kids i skolerne 2019

FNs Verdensmål

I arbejdet med FNs Verdensmål lærer eleverne at tage stilling til deres eget liv og får viden om livsforhold for folk i det globale Syd. Samtidig får eleverne en forståelse af, hvordan de som globale medborgere er en del af både problemet og løsningen på verdens udfordringer. Færdigheder, viden og kompetencer relateret til globale forhold er forankret i de enkelte fag i folkeskolen.

Se verdenstimen.dk med et væld af ideer og materialer til undervisningen.

Interkulturelle kompetencer

Global Kids-mødet med unge kulturudøvere fra lande i Syd er med til at styrke elevernes interkulturelle kompetencer og dermed deres forudsætninger for at agere som verdensborgere. Kendskabet til – eller ligefrem venskabet med – jævnaldrende fra helt andre livsvilkår udvikler elevernes empati og globale forståelse. De bliver bedre til sprog og til kritisk stillingtagen til mediernes udlægning af ’os og dem’.

Se små videoer fra Nafsis turne på skolerne i 2016.

Rikke Torp Villumsens, international vejleder i Undervisningsministeriet har udarbejdet forslag til, hvordan skolerne kan få mest muligt ud af kulturmødet, hvordan de kan arbejde med FNs Verdensmål, og hvordan de kan inddrage eleverne i løbende evaluering. Se hendes powerpoint her: Kulturmøder

Med et besøg af Global Kids  kan de deltagende klasser arbejde mod mange af de Fælles Mål – på forskellige klassetrin og i forskellige fag.

James underviser på St Helsinge Skole

Spor Media

Spor Media er en forening, der siden 1989 har arbejdet med kultur og visuel kommunikation.

Vi arbejder med en bred vifte af aktiviteter:

*produktion af dokumentarfilm
*filmdistribution
*produktion af webbaserede undervisningsmaterialer
*kulturformidling
*medieprojekter i Syd

Kontakt

Kontakt Global Kids: Tel: +45 20930036 - E-mail: info(at)globalkids.dk - Post: Elmegade 5, 1. sal, DK-2200 København N

FØLG OS

  • facebook
  • instagram

Søg

Tag Cloud

Africa Afrika akrobater akrobatik Bolivia cirkus COMPA CulPeer4Change dans dansere El Alto gadebørn Global Kids IHS Indien KCC Kenya Megabyer menneskehandel Murmalerier Nafsi Nafsi Africa Nafsi Africa Acrobats Nairobi program School fund skole. Kenya STOP STOP India Tanzania teater Teatro Trono Turning Tables Udstilling Verdensmål Vi bryder grænser ned

Copyright © 2014 · Global Kids