Nafsi og klimaforandringerne 2019
Global Kids har udarbejdet undervisningsmaterialer til eleverne og vejledning til lærerne i f.m. besøg af Nafsi Youngsters 2019.
For den praktiske planlægning af besøget se forslag til Global Kids i skolerne 2019
FNs Verdensmål
I arbejdet med FNs Verdensmål lærer eleverne at tage stilling til deres eget liv og får viden om livsforhold for folk i det globale Syd. Samtidig får eleverne en forståelse af, hvordan de som globale medborgere er en del af både problemet og løsningen på verdens udfordringer. Færdigheder, viden og kompetencer relateret til globale forhold er forankret i de enkelte fag i folkeskolen.
Se verdenstimen.dk med et væld af ideer og materialer til undervisningen.
Interkulturelle kompetencer
Global Kids-mødet med unge kulturudøvere fra lande i Syd er med til at styrke elevernes interkulturelle kompetencer og dermed deres forudsætninger for at agere som verdensborgere. Kendskabet til – eller ligefrem venskabet med – jævnaldrende fra helt andre livsvilkår udvikler elevernes empati og globale forståelse. De bliver bedre til sprog og til kritisk stillingtagen til mediernes udlægning af ’os og dem’.
Se små videoer fra Nafsis turne på skolerne i 2016.
Rikke Torp Villumsens, international vejleder i Undervisningsministeriet har udarbejdet forslag til, hvordan skolerne kan få mest muligt ud af kulturmødet, hvordan de kan arbejde med FNs Verdensmål, og hvordan de kan inddrage eleverne i løbende evaluering. Se hendes powerpoint her: Kulturmøder
Med et besøg af Global Kids kan de deltagende klasser arbejde mod mange af de Fælles Mål – på forskellige klassetrin og i forskellige fag.